Loimua
Loimua Oy tuottaa ja jakelee ympäristöystävällistä kaukolämpöä Hämeessä, Keski-Suomessa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Heinolassa. Vuoden 2020 alkuun asti Loimua oli osa Elenia-konsernia ja tunnettiin nimellä Elenia Lämpö. Yhteistyömme sai alkunsa jo Elenian aikana, kun asiakas halusi lisätä tunnettuuttaan. Tuolloin pohdittiin, miten viestiä arjessa huomaamattomasta kaukolämmöstä, jota suurin osa ei edes tiedosta käyttävänsä?
Yritysvastuuraportti
Loimuan ensimmäinen vastuullisuusraportti julkaistiin maailman ympäristöpäivänä 5.6.2021. Queens on vastannut vuosittain 52-sivuisen raportin raikkaan ulkoasun suunnittelusta, taitosta ja grafiikoiden toteutuksesta.
Lämpöluotsi-asiakaslehti
Queens oli suunnittelemassa v. 2016 Lämpöluotsi-asiakaslehtikonseptia, joka jatkoi uudistuneena Loimua-brändimuutoksen mukana v. 2020. Kaksi kertaa vuodessa toteutettava tiivis lukupaketti sisältää ihmisläheisesti kerrottua asiaa kaukolämmöstä. Toimitustyömme sisältää kaiken tarvittavan teksti- ja kuvasuunnittelusta mm. infograafien toteutukseen.
Jäähtyvyyskampanja kaukolämmön asiakkaille
Jokainen kaukolämmön piirissä asuva voi vaikuttaa lämmityskustannuksiinsa paitsi termostattejaan säätämällä, myös seuraamalla kiinteistön laitteistojen toimintaa. Loimua on tehnyt tämän helpoksi – riittää, kun kurkistaa vuosittaisesta raportista jäähtyvyysarvon hymiösymbolin ilmeen. Jäähtyvyyskampanjalla haluttiin muistuttaa asiakkaita omien toimien vaikutuksesta ja kannustaa energiatehokkuuteen. Queens ideoi kampanjaviestit ja sisältöä suorapostituksiin sekä kotisivuille.
Kuuma kämppis -kampanja
Kaukolämpö harvemmin kiinnostaa ketään. Yhteistyön alussa Elenia Lämmölle suunnitellussa kampanjassa päätimme kääntää yleiset mielikuvat vahvuuksiksi. Arkinen, hajuton, mauton – ja juuri siksi niin hyvä! Kampanjamedioina mm. printti, ulkomainonta, some, radio, www ja tapahtumat. Kampanjasivun kilpailussa arvottiin kuumailmapallolentoja.
Radiomainos:
Ilmoitusten suunnittelu
Kaukolämpö on huomaamaton mutta tärkeä osa ihmisten arkea. Elenia Lämpö muistuttaa olemassaolostaan hyväntuulisesti.
Lämpöluotsi-asiakaslehti
Queens oli mukana lanseeraamassa Elenia Lämmön asiakasviestiä v. 2016. Kaksi kertaa vuodessa toteutettava tiivis paketti sisältää ihmisläheisesti kerrottua asiaa kaukolämmöstä. Lehtikonsepti päivitettiin Loimua-brändin mukaiseksi vuonna 2020.